سرپرست بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد خبرداد:

اجرای پروژه ۳۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در پارس آباد

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد گفت: پروژه ۳۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان پارس آبادمغان درحال احداث است.

محتشم احدی در گفتگو با خبرنگار اردبیل رسا، با ارائه‌ گزارش جامعی از عملکرد بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی، اظهار کرد: تعداد روستاهای دارای طرح هادی را ۱۶۷ روستا است که با اعتبار یک میلیارد ۳۹۹ میلیون تومان در حال انجام است که در سالجاری ۲۶ روستا در دست تهیه و بازنگری است.

احدی میزان اعتبار طرح هادی در ۱۱ روستا را ۹ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان اعتبار استانی و ملی اعلام کرد و افزود: در ۹ روستا با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عملیات آسفالت اجرا شد.

وی با اشاره به اعتبارات سال ۹۹ در حوزه آسفالت ریزی با مجموع اعتبار استانی و ملی گفت: مبلغ ۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومن در ۴ روستا عملیات آسفالت ریزی و جدولگذاری اجرا شد.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان پارس آباد با اشاره به اسناد صادره از بنیاد مسکن، تعداد اسناد صادره روستایی ۶۱۸۳ جلد، اسناد شهری را ۱۶۵۹ جلد و تعداد اسناد روستاهای در دست تملک جهت واگذاری به روستائیان در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی را ۴۲ روستا، تعداد روستای تملک شده و آماده واگذاری به روستاییان در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی ۴۴ روستا به مساحت ۶۹۳هکتار، تشکیل پرونده جهت واگذاری به روستاییان در اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی را ۱۰۶۴پرونده در ۷ روستا و واگذار شده به ۱۹۱ متقاضی عنوان کرد.

وی در خصوص حجم کل عملیات اجرایی در روستاهای مد نظر نیز تصریح کرد: در سطح روستاهای شهرستان اجرای آسفالت معابر به مساحت ۴۲۱/۷۵۰ متر مربع، اجرای جدول گذای و “کانیو” معابر به طول ۸۵/۳۷۰ متر، اجرای پیاده رو و سنگ فرش به مساحت ۲۲/۳۵۰ متر مربع، اجرای پل سنگی با *دال* مسطح بتنی به تعداد ۱ دهنه، اجرای فضای ویژه و پارک به مساحت ۳۴۲۰متر مربع، اجرای کانال سنگی به طول ۵۵۰ متر، اجرای پی سنگی به حجم ۶۸۵ متر مکعب، دیوار سنگی به حجم ۱۴۰۰ متر مکعب، اجرای شن ریزی و زیرسازی با احتساب ۵۱ روستا به مساحت ۴۷۷/۷۰۰متر مربع و احداث خانه عالم روستایی ۲۲ واحد و ساختمان دهیاری ۸ واحد و بهسازی ۲ باب مسجد انجام‌ گردیده است.

وی با اشاره به واحدهای احداث شده از محل تحصیلات بهسازی سال ۸۴ بیان کرد: جمع مبلغ تسهیلات پرداختی تا کنون ۱۸۱/۵۸۹/۵۰۰/۰۰۰ تومان ،تعداد تسهیلات قرض الحسنه پرداختی : ۸۹ فقره به مبلغ ۹۷۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان ، تعداد تسهیلات پرداختی بلاعوض ۳۷۷ فقره به مبلغ ۸/۷۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان بوده که در سالجاری تعداد سهمیه ۳۲۰ واحد است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: تعداد ۱۷۶ واحد با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عقد قرار داد و ۱۶۱ واحد در مرحله اول اجرا است.

احدی در با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پارس آباد، تصریح کرد: آمار متقاضیان ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن را بالغ بر ۱۱۷۱۶ نفر است که از این تعداد نفرات تاکنون با پالایش انجام‌گرفته، برای ۳۴۶۳ نفر افتتاح حساب و ۵۲۹ نفر با واریز مرحله اول آورده متقاضی تخصیص پروژه انجام‌ گرفته است که ۳۶۰ واحد در قالب ۹ بلوک ۴۰ واحدی شروع و در حال اجرا است که ۱۲۰ واحد در مرحله اسکلت و ۲۴۰ واحد در مرحله پی سازی است.

 

 

انتهای پیام/