استاندار اردبیل خبرداد:

ابلاغ اعتبارات عمرانی مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های جدی، اعتبارات عمرانی مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و این اعتبارات نسبت به سایر حوزه‌ها بیش‌تر بوده که باید پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی شده و بر اساس اولویت در اسرع وقت افتتاح شوند.

به گزارش اردبیل رسا، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه بررسی اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان اظهار کرد: با پیگیری‌های جدی، اعتبارات عمرانی مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و این اعتبارات نسبت به سایر حوزه‌ها بیش‌تر بوده که باید پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی شده و بر اساس اولویت در اسرع وقت افتتاح شوند.

وی افزود: بیش‌ترین اعتبار را حوزه راه‌وشهرسازی به خود اختصاص داده که در حال حاضر تمام کارگاه‌ها در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال بوده و با تزریق اعتبار جدید به این پروژه‌ها، شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی خواهیم شد.

 تزریق اعتبار به پروژه‌های بزرگراهی و راه‌های اصلی و روستایی

استاندار اردبیل گفت: بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان به پروژه‌های بزرگراهی پارس‌آباد – سربند، سربند – مشگین‌شهر، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی – امیرکندی، سه‌راهی صحرا – رضی، ورودی شهر گرمی، اردبیل – سرچم، جاده کلور – درام و تونل حیران تزریق می‌شود.

عاملی بیان کرد: علاوه بر پروژه‌های راه‌سازی، برای تکمیل بیمارستان نجف‌زاده نیز ۳۷ میلیارد تومان از این محل در نظر گرفته شده و در کنار آن ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای راه‌آهن اردبیل – میانه تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: ۳۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تخصیص یافته و ۷۰ میلیارد تومان نیز برای تعمیر و بازسازی راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در نظر گرفته شده است که با شروع فصل کاری بخشی از این پروژه‌ها پیگیری می‌شود.

 اختصاص اعتبار به حوزه‌های کشاورزی، آبخیزداری و عشایری

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حوزه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور عشایری، ۲۰ میلیارد تومان برای خرید و تهیه تانکرهای سیار و ثابت برای آب‌رسانی به عشایر و ۲۰ میلیارد تومان هم برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در روستاها تخصیص یافته است که باید در جذب این منابع دقت لازم را داشته باشیم.

وی افزود: ۵۰ میلیارد تومان در نواحی عمرانی پایاب سد خدا آفرین جهت برق‌رسانی و رفع نواقص صرف می‌شود و برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در خلخال نیز ۲۰ میلیارد تومان و در پارس‌آباد مغان ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

علملی گفت: برای توسعه و راه‌اندازی ۷۵۰ هکتار باغات دیم در نقاط مختلف استان اردبیل از جمله مشگین‌شهر، خلخال، اردبیل و گرمی ۱۵ میلیارد تومان به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است و با تزریق این اعتبارات به حوزه کشاورزی تا خردادماه سال آینده بخشی از پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

ابلاغ اعتبارات تکمیل تصفیه‌خانه‌ها، سدها و تأمین آب شرب روستاها و شهرها

عاملی ادامه داد: برای آب و فاضلاب استان اردبیل جهت تکمیل تصفیه‌خانه پارس‌آباد، تصفیه‌خانه اردبیل و اصلاح شبکه و تکمیل سایر تصفیه‌خانه‌ها و مجتمع‌های روستایی بر اساس ضرورت، اعتبار گذاشته شده و عمده هدف ما تأمین آب شرب روستاها و شهرها است.

وی ابراز داشت: ۱۵۰ میلیارد تومان برای سد عمارت که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اختصاص یافته که این مبلغ برای تملک اراضی و رفع برخی نواقص تزریق می‌شود تا از سال آینده سد عمارت آب‌گیری گردد و البته برای تکمیل نهایی، اعتبار بیش‌تری لازم بوده که باید تأمین شود و در کنار آن برای سدهای تازه‌کند، عنبران، گیوی و انتقال آب به مخازن نیز منابعی در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل افزود: برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل ۱۵ میلیارد تومان ابلاغ شده تا این پروژه در پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و وضعیت آسفالت و آماده‌سازی ۹۵ هکتار فاز دوم این شهرک و تأمین آب مورد نیاز از محل تصفیه پسآب نیز مورد تأکید است.

 تأمین اعتبار برای رفع مشکلات برق صنایع اردبیل

وی افزود: با بهره‌برداری از پست سیار برق شهرک صنعتی ۲ اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در اردیبهشت‌ماه سال آتی، بخشی از مشکل برق شهرک صنعتی ۲ مرتفع خواهد شد و ایجاد پست سیار برای منطقه ویژه اقتصادی نیز توصیه می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های برق استان اردبیل در شهرک‌های صنعتی مصوب شده که بر این اساس باید مراکز تولید و صنعت تقویت شود و البته با راه‌اندازی نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی با مشارکت بخش خصوصی برای صنایع فولاد، بیش‌تر مشکلات منطقه‌ای حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی طرح‌های گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های اساسی است و در این راستا ۳۲ میلیارد تومان جهت تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌ها و مرکز استان به میراث فرهنگی ابلاغ شده که باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا حل مشکلات برای مردم قابل لمس باشد.

 

انتهای پیام/آ