معاون امور عمرانی استانداری اردبیل خبرداد:

آماده‌باش نیروهای خدمات‌رسان برای انجام عملیات زمستانی در اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نیروهای انسانی، تجهیزات و پشتیبانی با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده هواشناسی آماده انجام خدمات رسانی در ایام بارش و زمستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اردبیل رسا، کمال الدین میرجعفریان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی راه‌های استان اردبیل با اشاره به فرارسیدن بارش‌ها اظهار کرد: نیروهای انسانی، تجهیزات و پشتیبانی با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده هواشناسی آماده انجام خدمات رسانی در ایام بارش و زمستان هستند.

وی با بیان اینکه حضور و استقرار مستمر نیروهای پرتلاش پلیس راه و راهداری در جاده قابل تقدیر است، افزود: علت بسیاری از تصادفات رخ به رخ و به دلیل عدم جداسازی مسیرهای رفت و برگشت بوده که راه و شهرسازی امسال در جداسازی محورها اقدامات قابل توجهی انجام داده و انتظار داریم تا پایان سال پروژه‌های نیمه تمام نیز به اجرا برسد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر تعیین تکلیف متولیان راه‌های گردشگری بیان کرد: کمیته متولیان راه‌های گردشگری با حضور دفتر فنی، راهداری، راه و شهرسازی، پلیس راه، میراث فرهنگی و شهرداری‌ها ظرف مدت ۱۵ روز تشکیل خواهد شد و نگهداری این راه‌ها نیز به دستگاه متولی متخصص واگذار و تابلو نیز توسط دستگاه متولی نصب شود.

میرجعفریان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی موضوع مهم مقابله با تصادفات است، گفت: در این خصوص باید متولیان امر از جمله پلیس راه، نیروی انتظامی و راهداری علت و نوع تصادفات را مشخص کنند و با تولید برنامه‌ها و محتوای اثربخش موضوع تصادفات را به صورت ریشه‌ای حل و به مردم آگاهی دهند.

وی بکارگیری شرکت‌های دانش بنیان را در موضوع تصادفات الزامی دانست و تصریح کرد: باید از ایده و فکر این شرکت‌ها در تولید خودرو و همچنین برنامه‌های آموزشی برای مهار تصادفات استفاده کنیم./