عاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل:

آبخیزداری راه نجات آب و خاک است

عاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای پیشگیری از تبدیل به خسارت در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها، باید با پیدا کردن منشأ، از بروز تهدید جلوگیری شود.

به گزارش اردبیل رسا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان اظهار کرد: برای پیشگیری از تبدیل به خسارت در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها، باید با پیدا کردن منشأ، از بروز تهدید جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آبخیزداری منابع طبیعی و پوشش گیاهی احیا شده و از تبدیل روان‌آب‌ها به تهدیدات سیل‌زا جلوگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: با مدیریت سرشاخه‌ها، از سرعت روان‌آب‌ها کاسته شده و سرریز آن به سطح پایین می‌رسد.

اهمیت تشکیل مدیریت آبخیزداری در شهرستان‌ها

میرجعفریان با اشاره به پیگیری اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، تصریح کرد: بی‌توجهی به اجرای برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری موجب بر هم زدن اکوسیستم شده و پوشش گیاهی را نیز از بین می‌برد.

وی گفت: با تشکیل مدیریت آبخیزداری در شهرستان‌ها و با اجرای برنامه جامع آبخیزداری، فرصت‌هایی که منجر به تهدید می‌شوند را مدیریت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ منابع آبی و احیای منابع طبیعی را به‌عمل آوریم.

پایان پیام./